tirsdag 2. juli 2013

Angel Pelargonium og stjernepelargoniaen Peppermint Star

Jo mer du setter deg inn i pelargoniaens verden, jo mer ser du alt du ikke vet.
Jeg strever med å finne eksakte navn på planter jeg har kjøpt på gartneriutsalg. De fleste plantene mangler nøyaktige navn, i beste fall har de et gruppenavn. Og betjeningen mangler kunnskap.

Planten under hører til gruppen Angel Pelargonium, men jeg har ikke greid å finne det eksakte navnet.





En annen pelargonia som jeg gleder meg over, er en stjernepelargonia som jeg tror heter Peppermint Star. I forrige uke var jeg bortreist en uke, og plantene måtte greie seg selv. Da jeg kom hjem var det kommet nydelige blomster på denne.






1 kommentar:

  1. Åhååh! Fine :-) Om et års tid, når jeg får orden på garasjen som jeg har tenkt, kommer jeg nok til å mase om avleggere... Selv om jeg vet at man helst skal stjele dem, hehe.

    SvarSlett